Založ si blog

Lietajúce kurča

 

Niekedy mám dojem, akoby som pochádzal z inej planéty. Podozrievavo sa sledujem, prečo sa so mnou tak často dejú prečudesné veci, a či nie sú moje reakcie v niektorých momentoch prehnané. Najnovší prípad sa stal v mäsiarstve. Požiadal som fešnú, mladú predavačku o štyri kusy kuracích pŕs. Pri balení sa šikovná predavačka ukázala až príliš vrtká, jeden kus mäsa jej, pitoreskným oblúkom vyletel z rúk a s pľasnutím pristál na nie práve najčistejšej podlahe. Ani okom nemihla, vrtko sa zohla a nespratný kus rutinovane pricapla k ostatným na váhu a už by aj bola balila, keď som úžasnutý zvolal : „STOP !“
„To nemyslíte vážne !?“ – spýtal som sa. „Čo ?“ – odpovedla otázkou a s úprimným prekvapením v nevinnej tváričke. „Vy ste si nevšimli, že to mŕtve kurátko ešte vie lietať ? – skúšal som to celé obrátiť na žart. Keď som však videl, že ešte stále nechápe, tak som zmenil tón. „Buďte tak láskavá a ten kus mi vymeňte !“ – žiadal som nahnevane, so silným dôrazom v hlase. Pomaly, demonštratívne vleklo sa pustila do výmeny, pričom sa mi neustále vyčítavo pozerala do očí. Nevravela nič, ale z jej pohľadu sa dalo vyčítať asi toto: „Buzeruješ, dedo, buzeruješ ?“
Dokončila balenie, ja ešte stále v šoku som sa bez pozdravu pobral k pokladni, ale z kútiku oka som ešte videl, ako milé dievča stále neveriacky krúti hlavou, a ako ten špinavý kus kuraťa ladným pohybom šmarila späť medzi ostatné.

Jazykoveda na kolesách

19.02.2017

Po dlhšom čase sa nám konečne ukázalo Slnko, tak teda hor sa na bike, smer hrádza. Už dobrých pár kilometrov som točil pedále na ľavom brehu gabčíkovského kanála, keď zrazu na poliach, pár sto metrov odo mňa sa zdvihlo biele mračno. To sú určite čajky, hovoril som si, ale keď som sa prizrel bližšie, vididel som, že sú to väčšie tvory. Snáď nie labute ? Ale áno, [...]

Rozprávka o troch kočišoch

18.01.2017

Nasledujúca rozprávka je už aktuálna len z jednej tretiny, ale dúfam, že sa nájdu čitatelia, ktorých pobaví: Boli raz traja bratia: Záhadný, Chlomtavý a Červený. Najmladšiemu toto hlúpe meno prischlo neskôr, pretože keď bol napajedený, celý sa červenal. Ale možno, že dôvod bol iný, kto vie. V skutočnosti bratov nemala jedna mater, akoby sa na slušných bratov patrilo, [...]

Lyžiarský výcvik

13.01.2017

Napadol nám prvý tohoročný sneh, tak som si spomenul na dávnu zimnú príhodu. Väčšinou ľudia píšu o svojich úspechoch alebo pozitívnych zážitkoch, ja teraz urobím výnimku a pokúsim sa vydolovať z pamäte, ako som sa nenaučil lyžovať. Na prelome šesťdesiatich a sedemdesiatich rokov sme ako druhoročiaci na strednej škole mali absolvovať povinný lyžiarský výcvik. [...]

Islamský štát, islamisti

Islamský štát zaútočil na provládnych bojovníkov v Sýrii, zabili 28 vojakov

19.04.2024 11:05

Pri druhom útoku blízko Búkamálu pri hraniciach s Irakom zomrelo ďalších šesť sýrskych vojakov a dvaja boli unesení.

OSN / Organizácia spojených národov /

USA vetovali palestínsku žiadosť o plné členstvo v OSN. Agresívna politika, zúri Abbás

19.04.2024 10:38

Palestínska samospráva vo štvrtok odsúdila Spojené štáty za vetovanie palestínskej žiadosti o plné členstvo v OSN a označila to za "agresiu", ktorá tlačí Blízky východ k "priepasti".

Spišský hrad

Oprava Spišského hradu sa tak skoro nezačne. Šimkovičová nariadila zopakovať súťaž

19.04.2024 10:30

Úspešný uchádzač vraj neposkytol v zákonnej lehote riadnu súčinnosť a požadované dokumenty.

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 26744x
Priemerná čítanosť článkov: 1910x

Autor blogu

Kategórie