Založ si blog

MDD

V Bratislave žije priblžne päťtisíc bezdomovcov. Jedným z ich obľúbených miest, hlavne v lete, je spustnutý parčík pred bývalou reštauráciou  ASTRA. Chodievam tadiaľto dosť často, vídavam ich po skupinkách vysedávať v chládku na lavičkách. Tentoraz, namiesto obeda som výnimočne vošiel cukrárne, kde veľmi milá a ochotná a celkom sexi pani v stredných rokoch ponúkala nie práve najlacnejšiu zmrzlinu – kopček za euro.
Zmrzlinu si dávam tak raz ročne, takže som s ľahkým srdcom „zahýril“, dovolil som si až tri kopčeky. Napriek tomu mi milá pani neprestala núkať ďalšie a ďalšie druhy, vyzvala ma na ich koštovku a potom plynule prešla na vychvaľovanie zákuskov. Vôbec jej nevadilo, že som opakovane zdvorilo odmietal, s tým, že dosť bolo sladkostí. Jej neoblomnosť mi pomaly začala prekážať, čo sa mi iste odzrkadlilo i vo výraze tváre. Našťastie nemala čas si to všimnúť, lebo v tom do miestnosti vstúpili dva čokoládovo-hnedé, asi päť až šesťročné, detváky. Chlapec a dievča, podľa výzoru zrejme súrodenci. Rozpačite, s trošku vystrašeným výrazom, ale s pohľadom plným očakávania „trímali“ v ručičkách euromincu. Bolo očividné, že pre nich je to výnimočná situácia. Požiadali po kopčeku jahodovej zmrzliny. Čudoval som sa, prečo sú tak malé deti bez doprovodu, a pohrával som sa s myšlienkou, že im pridám na ďaľší kopček, čo som však ihneď zamietol, čo keď ma ostatní hostia budú považovať za cukríčkára (absurdný nápad).
Kým som sa rozhodoval, decká už chceli platiť, ale predavačka to odmietla s tým, že dnes je medzinárodný deň detí, tá zmrzka je jej darček.
Prekvapilo ma toto nečakané, ľudské gesto zo strany panej, ktorá doteraz presadzovala tvrdú „obchodnú politiku“. Moje sympatie voči nej ešte vzrástli, keď sa súcitne zahľadela za odchádzajúcimi deťmi a povzdychla si: „Ach Bože, tak tie decká ľutujem !“
V priebehu krátkeho času som sa začudoval druhýkrát. Nechápal som prečo by bolo treba ľutovať, tieto životaschopné, aj keď zle oblečené, ale očividne veselé a spokojne vyzerajúce deti. Odpoveď som dostal, až keď som vyšiel z cukrárne. Moja cesta viedla okolo skupiny bezdomovcov a medzi nimi som uvidel spomínaného chlapčeka i dievčatko, ako po uši zamazaní zmrzlinou, ale s rozžiarenými očami a s pôžitkom chrúmajú kornútky so zbytkami zmrzliny. Sprevádzali ich trošku závistlivé, ale zároveň i radostné a pyšné pohľady svojich rodičov. Tie pohľady vraveli, že aj keď si oni sami zmrzrlinu dovoliť nemôžu, svojim deťom boli schopní to dožičiť.
Dúfajme, že tomu tak bude po celý rok, a nie len na MDD.

Jazykoveda na kolesách

19.02.2017

Po dlhšom čase sa nám konečne ukázalo Slnko, tak teda hor sa na bike, smer hrádza. Už dobrých pár kilometrov som točil pedále na ľavom brehu gabčíkovského kanála, keď zrazu na poliach, pár sto metrov odo mňa sa zdvihlo biele mračno. To sú určite čajky, hovoril som si, ale keď som sa prizrel bližšie, vididel som, že sú to väčšie tvory. Snáď nie labute ? Ale áno, [...]

Rozprávka o troch kočišoch

18.01.2017

Nasledujúca rozprávka je už aktuálna len z jednej tretiny, ale dúfam, že sa nájdu čitatelia, ktorých pobaví: Boli raz traja bratia: Záhadný, Chlomtavý a Červený. Najmladšiemu toto hlúpe meno prischlo neskôr, pretože keď bol napajedený, celý sa červenal. Ale možno, že dôvod bol iný, kto vie. V skutočnosti bratov nemala jedna mater, akoby sa na slušných bratov patrilo, [...]

Lyžiarský výcvik

13.01.2017

Napadol nám prvý tohoročný sneh, tak som si spomenul na dávnu zimnú príhodu. Väčšinou ľudia píšu o svojich úspechoch alebo pozitívnych zážitkoch, ja teraz urobím výnimku a pokúsim sa vydolovať z pamäte, ako som sa nenaučil lyžovať. Na prelome šesťdesiatich a sedemdesiatich rokov sme ako druhoročiaci na strednej škole mali absolvovať povinný lyžiarský výcvik. [...]

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

izrael, palestína, gaza

Izraelská armáda tvrdí, že v nemocnici v Gaze zabila 200 ozbrojencov Hamasu

28.03.2024 12:44

Pacienti z radov civilistov a zdravotnícky personál bol podľa armády kvôli bojom evakuovaný do iného krídla nemocnice.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 26697x
Priemerná čítanosť článkov: 1907x

Autor blogu

Kategórie