Založ si blog

Jazykoveda na kolesách

Po dlhšom čase sa nám konečne ukázalo Slnko, tak teda hor sa na bike, smer hrádza. Už dobrých pár kilometrov som točil pedále na ľavom brehu gabčíkovského kanála, keď zrazu na poliach, pár sto metrov odo mňa sa zdvihlo biele mračno. To sú určite čajky, hovoril som si, ale keď som sa prizrel bližšie, vididel som, že sú to väčšie tvory. Snáď nie labute ? Ale áno, už mi prelietavajú nad hlavou, vidím ich jasne. V minulosti, v letnom období som ich na hladine hrušovskej zdrže napočítal asi päťsto, ale tak veľké letiace hejno som ešte jakživ nevidel. Nezaleteli ďaleko, začali sadať na hladinu kanála, a tak som zastavil, a kochal som sa pohľadom na to fascinujúce prírodné predstavenie, ako hromadne pristávajú, prvých pár metrov kĺziac sa na hladine po „chodidlách“. Nevšedný pohľad !
Skúšal so odhadnúť koľko ich vlastne je, tipoval som na dvesto, ale keď už i tak som zastal, tak som si povedal – zrátam ich. Ani som sa veľmi som nepomýlil, bolo ich 156. Nepomýlil, nepomýlil ? Trklo mi, prečo nie „nepodmýlil“, keďže som ich narátal menej, alebo „nenadmýlil“, v prjpade, že by som bol narátal viac. Pokračoval som v ceste a hlavou sa mi neustále premielalo prečo slovenčina nemá tieto pojmy, podľa vzoru nadhodnotil- podhodnotil, veď by to bolo absolútne logické. Čo si myslí vážený čitateľ, zišli by sa ?

Rozprávka o troch kočišoch

18.01.2017

Nasledujúca rozprávka je už aktuálna len z jednej tretiny, ale dúfam, že sa nájdu čitatelia, ktorých pobaví: Boli raz traja bratia: Záhadný, Chlomtavý a Červený. Najmladšiemu toto hlúpe meno prischlo neskôr, pretože keď bol napajedený, celý sa červenal. Ale možno, že dôvod bol iný, kto vie. V skutočnosti bratov nemala jedna mater, akoby sa na slušných bratov patrilo, [...]

Lyžiarský výcvik

13.01.2017

Napadol nám prvý tohoročný sneh, tak som si spomenul na dávnu zimnú príhodu. Väčšinou ľudia píšu o svojich úspechoch alebo pozitívnych zážitkoch, ja teraz urobím výnimku a pokúsim sa vydolovať z pamäte, ako som sa nenaučil lyžovať. Na prelome šesťdesiatich a sedemdesiatich rokov sme ako druhoročiaci na strednej škole mali absolvovať povinný lyžiarský výcvik. [...]

MDD

09.01.2017

V Bratislave žije priblžne päťtisíc bezdomovcov. Jedným z ich obľúbených miest, hlavne v lete, je spustnutý parčík pred bývalou reštauráciou ASTRA. Chodievam tadiaľto dosť často, vídavam ich po skupinkách vysedávať v chládku na lavičkách. Tentoraz, namiesto obeda som výnimočne vošiel cukrárne, kde veľmi milá a ochotná a celkom sexi pani v stredných rokoch [...]

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 14
Celková čítanosť: 26743x
Priemerná čítanosť článkov: 1910x

Autor blogu

Kategórie